Pers' Hjemmeside.

Link til Tasmania

Link til Sydney

19.06.05

Vi ankommer til Cairns søndag, det lummervarmt da vi kommer ud af flyveren, udenfor lufthavnen venter hotel bussen og vi bliver kørt til Cairns Colonial Club et stort hotel i byens udkant efter indkvartering tager vi en tur til centrum et hyggeligt område med masser af shopping muligheder og mange små Cafeer, et rigtigt ferie område. vi går en tur til stranden som viser sig at være en helt ny anlagt strandpark, der er nemlig ingen naturlige strand ved Cairns
20.06.05

I dag turen går i dag til Great Berrier Reef, vi bliver hentet på hotellet i bus, og kørt til Port Douglas, en lille havneby lidt mod nord, hvorfra turen fortsætter med båden Wavedancer til revet "Low Isles", og en lille koralø med palmer, hvid sandstrand og et fantastisk flot koralrev, hvor der var mulighed for at dykke med luft, snorkle, bade eller bare hygge og nyde naturen og det flotte vejr der blev serveret kaffe, frokost og andet at læske sig med ombord turen varede hele dage, bussen ventede på havnen og vi blev transporteret tilbage til hotellet

21.06.05
Turen i dag går til Danitree og Cape Tribulation. Danitree er ikke kun Australiens mest frodige regnskov, men også verdens ældste, turen derop går gennem den fredede regnskov og vi krydser floden med en lille kabelfærge. Kysten ved Cape Tribulation består af kilometervis af flot hvid sandstrand, palmer regnskovs beklædte bjerge. Efter frokost, som blev serveret ved en stor gril plads, fortsatte turen med en sejltur på floden hvor vi så flodens vilde dyr, vi var meget tæt på en stor krokodille, på turen tilbage til Cairns gjorde vi holdt ved Mossman Gorge, en stor flot strand, hvor der var mulighed for en svømmetur i det krystal klare blå vand.
22.06.05
I dag starter en 2 dags tur til Undara, en køretur i lejet bil der siges at det tager en 4 - 5 timer, men så skal det vist være lidt bedre vejr, det var meget tåget hele vejen op gennem bjergene, og vejene er heller ikke helt lige, da vi først slap tågen var det en utrolig flot tur, med skønne natur oplevelser, nævnes kan, Lake Barrine, Curtain Fig Tree, skovens kæmper træer så store som man ikke forestiller sig, flere flotte vandfald b.l.a. Millaa Millaa Falls, store termit bo, for slet ikke at glemme det menneske skabte Road Train, lastbiler på ca. 50 m længde. vi vi nåede i løbet af eftermiddagen frem til Undara, en lejr plads indrettet i ældre restaurerede jernbanevogne, som var indrettet med soverum og baderum, for dem til det lidt mere lejrprægede var der både telt og campingplads

Video med Roadtrain

Video fra Millaa Millaa Falls

23.06.05
Vi kommer op til en dejlig morgen, ikke særlig varmt, men flot vejr, latterfuglen  (Dacelo gigas) har givet lyd fra sig, der er morgenmad i "bushen" brødet ristes, æggene spejles, og kaffen tilberedes over bål, lidt køligt men meget hyggeligt, efter morgenmaden er vi med på en tur ned i lava kanalerne, nogle meget store kanaler man mener er dannet af flydende lava, hvor oversiden er størknet men, den varme lava har bevæget sig videre for så til sidst at tømme sig og derved danne disse underjordiske kanaler. Vi bruger lige lidt tid til at kravle op på et højdedrag for nyde udsigten ud over landskabet, billeder kan ikke vise det fuldt ud. Her efter går turen tilbage til Cairns, på tilbage vejen gør vi holdt ved Hot Water Springs, en lille varm kilde løber der heraf navnet, vi stopper ved et par af de mange Lookouts for at nyde udsigten.
24.06.05
Dagen i dag står på en udflugt til Kuranda, vi bliver kørt i bus til jernbanestationen hvor vi skal en tur på en gammel veteran bane, Kuranda Scenic Reilway, op gennem regnskoven til byen Kuranda, som ligger midt i regnskoven, frokosten serveres i Rainforest Station, hvor vi bliver fragtet rundt i gamle militære amfibie køretøjer, og for en underholdende fortælling om de ting vi ser. Herfra går turen ned igen med værdens længste svævebane, Skyrail, 7 km lang, og dags turen sluttes i Tiapukai Cultural Park hvor historien om Australiens oprindelige befolkning , The Aboriginale, fortælles der vises kast med spyd og doomerang, der blev også fortalt om deres måde at leve på med hensyn til mad og medicin endelig så vi en optræden hvor der blev spillet på Didgeridoo.  Hvis du vil se en stump video så klik på linket.

Video med Didgeridoo        Video med udsigten fra Skyrail

25.06.05
Rejsens sidste dag, bliver brugt til ren afslapning, det kunne vi også godt trænge til oven på alle de oplevelser, dog traskede vi en tur rundt i Cairns, inden det blev tid til at pakke kuffert, og gøre klar til hjemrejsen, der starter næste dag med afgang fra hotellet kl. 04.00, for så at begive sig ud på den lange rejse hjem