Pers' Hjemmeside.

Besøg siden 28-08-2009:

Perth 2007.

Onsdag 26.09.2007
Vi ankom til Perth airport kl. 00.30, så dagen var lidt ødelagt oven på den lange flyrejse, men det blev da til en tur rundt i byen dels for at handle, men også for at orientere os lidt

Torsdag 27.09.2007
Vi havde planlagt en tur til bydelen Fremantle, den blev udsat grundet vejret, det var regnvejr så i stedet kørte vi lidt rundt i byen, og endte ved frokosttid ude på Universitetet Murdoch, hvor vi blev vist lidt rundt der var gang i udendørs aktiviteter, for det var på en af de dage hvor der var marked på plænen med salg af alverdens ting, vi sluttede besøget med frokost i kantinen. Torsdag aften var vi i Cirkus det verdenskendte Cirque du soleil var i byen, vi overværede en meget flot forestilling, med virkelige dygtige artister og en utrolig flot opsætning

Fredag 28.09.2007
I dag vågnede vi op til flot vejr, vi brugte formiddagen til at udforske Perth centrum en flot by med tydelige rødder til bage i kolonitiden, en flot by med mange gamle huse i engelsk stil, men også topmoderne højhus byggeri, vi spiste frokost på en lille cafe helt nede på havnefronten med balkon ud over havnen. Om eftermiddagen kørte vi en tur i omegnen af Perth, vi var udr ved et lille vandfald som hedder Les Mudie Falls, ved vandfaldet gror som så mange andre steder det Australske Græstræ, herfra kørte vi til et stort vandreaseaur, hvor vi tydeligt kunne se at der i lang tid havde manglet nedbør idet vand spejlet lå 5 til 6 meter lavere end normalt, der var en flot natur i området med mange flotte og særprægede blomster
Lørdag 28.09.2007
Lørdagens udflugt var bestilt hjemmefra vi havde bestilt en heldags tur til øen Rottnest en lille ø som ligger ca.1 times sejlads fra Perth, mod vest, vi skulle møde i Perth havn hvor vi gik ombord på båden, som vi troede skulle sejle os over på øen, men den sejlede en dejlig tur gennem Perth havn over til et større skig, som så fragtede os over til Rottnest, som viste sig at være en dejlig ø med masse af skønne strande, flot natur og masser af ferieboliger, øen fik i sin tid sit navn på grund af nogle små rottelignende dyr der var derovre i dag er øen mest benyttet til fritidsformål, dykning, badning m.m. i øvrigt er det ikke tilladt for private at køre i bil på øen, der findes tur busser og varebiler, men ellers ses kun cykler i gadebilledet. Vi fik en rigtig god frokost på det lokale spisested, bagefter var der rundvisning på øen, vi så masser af  flot natur, øens fyrtårn, på et tidspunkt pegede vores guide ud over vandet, mod vest, og sagde nærmeste land ligger i den retning og der er 8400 km derover, nemlig Sydafrika. Sejlturen hjem var lige så god som turen over.

Søndag 29.09.2007
Vi har i dag været i bydelen Fremantle, en hyggelig bydel, som så mange andre steder er i engelsk stil, med mange hyggelige huse, et indendørs marked Femantle Marked  hvor der sælges alt mellem himmel og jord. Uden for markedet er der en ret bred gågade, hvor der er optræden af mange forskellige slags, en sang opera, en anden optrådte med et sørøver skib, og endelig en med et en mands sækkepibeorkester (The Bad Piper)

I morgen går turen nord på til Monkey Mia

Søndag 07.10.2007
Så er vi atter tilbage i Perth, efter en lang men dejlig tur tur nordpå ved Monkey Mia i dag er vi vågnet op til flot vejr, og vi har besluttet at bruge dagen på et besøg i Fremantle Prison, et gammelt nu nedlagt fængsel, der husede fanger helt frem til 1991 under meget trange kår, og streng disiplin, små celler der var ikke engang adgang til toilet, men hver fange havde da sin egen spand med låg til at forrette sit nødtørst i, de af fangerne der havde gjort sig fortjent til det fik "luksus" jobs i feks. køkkenet, og det skabte den eftertragtede adgang til vandskyllende toiletter, på fængslet er der også foretaget eksekvering af dødsdomme, vi så rummet hvor der var reb i løftet og faldlem i gulvet.  Efter turen rundt i fængslet, var vi en tur i underjordiske tunneller under fængslet, som var lavet, ikke til flugt, men til forsyning af fængslet og senere byen med vand. vi kravlede 16m ned af en lodret lejder efter at være iført div. sikkerhedsudstyr, kravlede rundt i gangene der hvor de var lavest, vel ca. var 1.5m høje og vel samme bredde, turen sluttede med en sejltur i små både i de af kanalerne der var vand i bunden af.
Søndag aften blev brugt på en god bøf sammen med familien på en nydelig restaurant i Fremantele ved havnen
Mandag 08.10.2004
Afslapning og forberedelse til afrejse i morgen
Tirsdag 09.10.2007
I dag afrejse mod Alice springs i den centrale del af Australien.